Restauracje Chłopskie Jadło, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały nowe sezonowe dania w ramach wkładki „Jesienne nowości”. Obejmuje ona potrawy z dziczyzny, grzybów oraz jesiennych warzyw i owoców. Nowa wkładka do menu jest dostępna we wszystkich lokalach sieci do 6 listopada.

Dalekowschodnie sztuki walki, pokazy Tai Chi, kaligrafii, gry na bębnach, a także konkursy - to tylko część atrakcji, jakie czekać będą na zwiedzających IV Targi China Expo Poland 2014. Wydarzenie rozpocznie się w najbliższy czwartek, 4 września br., w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie i potrwa do soboty, 6 września. Na targi przyjadą przedsiębiorcy z różnych prowincji Chin w poszukiwaniu wśród polskich firm partnerów do biznesu. Na ponad 300 stoiskach zaprezentują rozmaite propozycje z zakresu wyposażenia gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, a także tekstylia czy odzież. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej – z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48% r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec  4,01 mln zł straty netto rok wcześniej. Sfinks kontynuuje działania mające na celu rozwój sieci i rozważa poszerzenie swojego  portfolio marek gastronomicznych.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w pierwszym półroczu 2014 r. odnotowało skonsolidowane przychody w wysokości 27,09 mln zł wobec 35,65 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie, dzięki obniżeniu kosztu własnego sprzedaży o kwotę 8,7 mln zł, grupa zwiększyła rentowność na poziomie brutto i netto. Zysk brutto ze sprzedaży po 6 miesiącach br. wyniósł 6,32 mln zł wobec 6,21 mln zł na koniec czerwca 2013 r., zaś zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. utrzymał się na analogicznym poziomie co rok wcześniej i wyniósł 1,7 mln zł. P.R.E.S.C.O. konsekwentnie realizuje założenia rozwojowe określone w strategii na lata 2013-2016 w zakresie wejścia w obszar consumer finance i ekspansji zagranicznej. Po zakończeniu fazy testowej, pełną działalność rozpoczęła założona w marcu tego roku firma Debet Partner.

Na ponad 200 stoiskach polscy i zagraniczni wystawcy z branży motoryzacyjnej zaprezentują swoje produkty i usługi podczas I Międzynarodowych Targów Auto Expo Parts, Tires & Service. Wydarzenie odbędzie się w dniach 11-13 września br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Targi będą okazją, by poznać aktualne trendy na rynku motoryzacyjnym i nawiązać bezpośrednie kontakty biznesowe z partnerami z różnych krajów. W ofercie znajdą się m.in. części zamienne do samochodów i motocykli, opony, felg i instalacje samochodowe. 

Na ponad 300 stoiskach zaprezentują się firmy podczas IV Targów China Expo Poland. Do Warszawy tym samym przyjedzie wielu przedsiębiorców prosto z Chin w poszukiwaniu nowych partnerów biznesowych. Importerom, hurtownikom czy producentom przedstawią szeroki wybór produktów z Państwa Środka w tym propozycje z zakresu wyposażenia wnętrz i gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, tekstylia, a także odzież. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

„Pamięć Warszawy. Pamięć Polski. Pamięć Świata”, „Ochrona polskiego dziedzictwa kulturowego poza granicami kraju – prace konserwatorskie finansowane ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP”, a także „Nieruchomości zabytkowe w Wojsku Polskim” - to zaledwie trzy z kilkunastu wystaw, które będzie można obejrzeć na organizowanych w Centrum MT Polska Targach Dziedzictwo 2014. Wydarzenie stwarza tym samym doskonałą okazję, by dowiedzieć się, jakie działania są podejmowane w celu zachowania dorobku historycznego i kulturowego naszego kraju. Równolegle podczas imprezy prezentowane będą najnowsze rozwiązania oraz narzędzia przydatne w codziennej pracy muzealników, bibliotekarzy, archiwistów czy konserwatorów obiektów zabytkowych. Ponadto, we współpracy z branżowymi ekspertami zorganizowane zostaną specjalistyczne konferencje podejmujące najbardziej palące problemy w zakresie bezpieczeństwa oraz ochrony zbiorów i obiektów zabytkowych.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszym półroczu bieżącego roku wypracował skonsolidowane przychody o wartości 74,36 mln zł wobec 75,49 mln zł po 6 miesiącach roku ubiegłego. Jednocześnie grupa zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej do 7,79 mln zł, czyli o 31% r/r. Mimo konieczności naliczenia w pierwszym kwartale br. ujemnych niezrealizowanych różnic kursowych będących efektem osłabienia hrywny, pierwsze półrocze 2014 r. Plast-Box zamknął zyskiem netto na poziomie skonsolidowanym w wysokości 0,76 mln zł.

Kurki w łódeczkach, medaliony z sosem kurkowym, czy stek z podgrzybkami to niektóre z pięciu propozycji dań znajdujących się w najnowszej ofercie restauracji Sphinx „Nowości w leśnym klimacie”. Wkładka do menu inspirowana lasem będzie dostępna do 30 września w lokalach sieci w całej Polsce.

Practum Consulting, agencja public relations, zdobyła brązową statuetkę Stevie® w międzynarodowym konkursie - International Business Awards. Nagrodę otrzymała w kategorii „Komunikacja lub kampania PR roku – komunikacja kryzysowa” za projekt „Sfinks Polska kontra Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów”.

Wartość polskiego eksportu do Chin w I połowie 2014 roku wyniosła blisko 1,5 mld dol. co oznacza 37% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku – wynika z danych China Customs Statistics. Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. Czego oczekują Chińczycy? Co możemy zaoferować chińskim konsumentom? Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? To kwestie, które zostaną poruszone podczas prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w dniach 4-6 września br.

Plast-Box Ukraina, spółka zależna słupskiego Plast-Boxu będącego jednym z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracowała po 6 miesiącach br. zysk operacyjny w wysokości 16,8 mln hrywien, z tego 12,2 mln hrywien w drugim kwartale. W rezultacie Plast-Box Ukraina pokryła już większą cześć strat na różnicach kursowych z pierwszego kwartału spowodowanych gwałtownym osłabieniem hrywny wskutek niestabilnej sytuacji na Ukrainie. Dzięki osiągnięciu 8,5 mln hrywien zysku netto w II kwartale tego roku Plast-Box Ukraina zmniejszyła stratę netto z -12,2 mln hrywien w pierwszym kwartale br.  do -3,7 mln hrywien na koniec czerwca br. i oczekuje dalszej poprawy wyników w kolejnych okresach.